Εμβολίασον μεν άκουσον δε

Φίλες και φίλοι,


Διάβαζα και δεν πίστευα στα μάτια μου: Θεοδόσης Τάσιος σε αρνητές εμβολίων: "Τρομάξτε που να πάρει ο διάολος - Είστε ξενοδόχοι θανάτου"

Δεν πίστευα, για δύο λόγους.

Αφ' ενός γιατί γνωρίζω τον ομότιμο καθηγητή του Ε.Μ.Π. και ακαδημαϊκό. Διάβαζα για χρόνια άρθρα του, πάντα με εμφανή τα χαρακτηριστικά σκεπτομένου ανθρώπου. Συμφωνούσα, σχεδόν πάντα, με τις διαπιστώσεις του. Διαφωνούσα, πάντα, με το δέον γενέσθαι. Και διαπιστώνω ότι επιμένει, παρότι επαναλαμβάνει.

Είχα και την ευκαιρία να τον γνωρίσω από κοντά. Προ τριετίας, ήλθε στην Κόρινθο, καλεσμένος του Συνδέσμου Φιλολόγων Κορινθίας. Παρουσίαζε μία πρότασή του στο χώρο της φιλολογίας.

Διαφωνώντας, ξανά, στο δέον γενέσθαι, επικαλέσθηκα ένα ανάλογο από το χώρο των έργων μηχανικού. Του επεσήμανα κάτι σχετικά με το εμβληματικό έργο του στη Χαλκίδα, τη συρταρωτή μεταλλική γέφυρα του Ευρίπου.

Το νόημα: η μελέτη του έργου είναι θέμα ειδικού, αλλά η έγκριση σκοπιμότητας του έργου είναι θέμα πολιτικό. Απλοί άνθρωποι, ή αρμόδιοι, που ενδεχομένως δεν έχουν ιδέα από γέφυρες, θα αποφασίσουν αν θα γίνει το έργο ή όχι.

Προς τιμήν του, ο σεβαστός καθηγητής, συνεφώνησε δημοσίως. Όχι μόνον στο θέμα της γεφύρας, αλλά και στην προέκταση στο προκείμενο φιλολογικό.

Είμαι βέβαιος ότι θα τον είχα πείσει και σε κάτι συνεχόμενο: ο μελετητής της γεφύρας είναι ο πλέον ακατάλληλος να μιλήσει επί της σκοπιμότητας του έργου. Έχει σύγκρουση συμφερόντων (conflict of interest).

Να το πω κι αλλιώς: η μελέτη σκοπιμότητας, όπως και η σχετική πολιτική απόφαση, βασίζεται στα δεδομένα που παρέχει ο ειδικός. Αλλά μέχρι εκεί. Μετά, θα ακουσθούν και άλλοι ειδικοί π.χ. συγκοινωνιολόγοι, περιβαλλοντολόγοι. Και εν τέλει θα εκφρασθεί η κοινή λογική. Ως υπεροικοδόμημα της Επιστήμης.

 

Με όλα αυτά υπ' όψιν, [περνάω στο αφ' ετέρου] δεν πίστευα στα μάτια μου με το τί μου απηύθυνε δημοσίως ο σεβαστός καθηγητής. Και γράφω "μου απηύθυνε", καθώς δεν έχω κάνει, ούτε σκοπεύω, εμβόλιο.

Ως "αρνητής", κατά την έκφραση του συρμού, αντιγυρίζω ευθέως:

Πρώτον, στην ερώτηση εργασίας "τί είναι χειρότερο; να είσαι τρομοκρατημένος ή ανεμβολίαστος;" αντιτείνω ότι η απάντηση είναι αβίαστη για Ιατρούς συνομηλίκους του κ.Τάσιου.

Δεύτερον, δεν είμαι "ξενοδόχος θανάτου". Στην χειρότερη περίπτωση, είμαι δυνητικά ξενοδόχος θανάτου. Κι όταν ένας Θ.Τάσιος χρειάζεται την υπόμνηση [αλίμονο αν χρειάζεται και να πεισθεί], τότε τα πράγματα...

Τρίτον, έκανα μία αυτοσχέδια έρευνα, ρωτώντας καμιά δεκαριά φίλους για το πόσοι στον κύκλο τους δεν έχουν κάνει εμβόλιο. Αν δεν κάνω λάθος, λοιπόν, φοβισμένοι -κυρίως- είναι οι ανεμβολίαστοι. Και μάλλον είναι αριθμητικά λίγοι, για τόσο ντόρο.

 

Και τέταρτον, τέλος, ως προς το θέμα με τα τσιπάκια, λίγο περισσότερα.

1. Απορώ πώς δεν έχουν εντοπισθεί, και αποκλεισθεί στη συνέχεια, αυτοί που πρωτογράφουν διάφορες γραφικότητες. Τεχνικά, είναι παιχνιδάκι. Γιατί κανείς δεν τους στρίμωξε, έστω για να εξηγήσουν σε κάποιο εισαγγελέα πού βασίζονται. Σωστά;

2. Το αν, ο γνωστός μεγιστάνας, μας φυτεύει τσιπάκια με τα εμβόλια, είναι από ενδιαφέρουσα ερώτηση έως ανέκδοτο. Όμως: Το αν θα μας έβαζε τσιπάκια, αν μπορούσε να μας βάζει τσιπάκια, δεν είναι ανέκδοτο. Είναι ενδιαφέρουσα ερώτηση.

Άλλη: μήπως ο κ. Τάσιος θα προτιμούσε να μας πείσει πατώντας ένα κουμπί, αντί να μας διαολοστέλνει ευγενικώς;

3. Αλλά: γιατί, άραγε, να μας βάλει τσιπάκια ο γνωστός μεγιστάνας; Αν για να ελέγχει τί σκεπτόμαστε, ή τί ψωνίζουμε, δεν έχει την τηλεόραση και το internet; Γιατί να ξοδεύεται σε τσιπάκια; Εκτός, αν θα του έρχεται φθηνότερα.

 

Φίλες και φίλοι,

Πριν μπει φθινόπωρο, και αρχίσουν τα αδιέξοδα και οι αναζητήσεις μαγισσών, λέω να ετοιμάσουμε κάτι απεγκλωβιστικό. 10 ερωτήσεις, ψαγμένες καλά. Και να ζητήσουμε να δημοσιευθούν, μαζί με τις υπεύθυνες απαντήσεις τους.

Αν δεσμευθούν να δημοσιεύσουν τις ερωτήσεις μας και τις απαντήσεις τους, θα πάμε να εμβολιασθούμε. Δημοσίως, επωνύμως, χαμογελαστοί.

Ποιοί; εμείς που σε καμία περίπτωση δεν έχουμε την Ηθική που μας αποδίδει προχείρως ο ουδέποτε άλλοτε προχειρολογήσας κ. Καθηγητής.

Περί αυτού ακριβώς πρόκειται.

 

Σκεφθείτε το, όσο είναι καιρός.

Τα λέμε.

 

17 Ιουλίου 2021

 

Κώστας Τζαναβάρας

 

υ.γ. Αισώπου μύθος.

Ο Άνεμος κι ο Ήλιος έβαλαν στοίχημα ποιός θα πάρει την κάπα του βοσκού. Φύσαγε ο Άνεμος, κι ο βοσκός όλο σφιγγόταν. Βγήκε ο ήλιος, ζεστάθηκε ο βοσκός, πέταξε την κάπα...

Σχόλια

  1. Γιατί αφού είναι ακίνδυνο και αποτελεσματικό δεν αναλαμβάνουν ευθύνη κανένας από αυτούς που μας εκβιάζουν έμμεσα αλλά σαφέστατα με χουντικά μέτρα να εμβολιαστούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "αφού είναι ακίνδυνο", όπως και το "χουντικά μέτρα", δεν θα πρότεινα να περιλαμβάνεται στις 10 ερωτήσεις. Θα προκύπτει κομψά. Σφάξιμο με βαμβάκι, εν ολίγοις.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ισαποστάκηδες ή φιλαλήθεις;

Κώστας Σώκος: ΗΡΩΪΔΕΣ -- Το Ποίημα του Σαββάτου --

Να πώς μπερδευτήκαμε.